Miksi keittiösuunnittelija tulee asiakkaan kotiin?
Uuden keittiön hankinta on hyvin usein koko perheen yhteinen asia. Jo heti ensimmäisellä suunnittelukäynnillä asiakkaan kotona tuleekin olla mukana kaikki ne perheenjäsenet, jotka haluavat vaikuttaa lopputulokseen. Keskustelu eri perheenjäsenten kanssa antaa keittiösuunnittelijalle arvokasta tietoa siitä, millaisia toiveita uuden keittiön tulisi täyttää ja miten perhe on tottunut keittiössä toimimaan. Asiakkaana sinun kannattaa aina avoimesti kertoa, mistä pidät ja mistä et. Kysy myös rohkeasti mieltä askarruttavista asioista.
Asiakkaan toiveet ja tarpeet ovat keittiösuunnitelman pohjana
Suunnittelukäynti alkaa aina kartoittamalla nykyisen keittiön toiminnallisuus. Asiakkaana voit kertoa keittiösuunnittelijalle, mikä nykyisessä keittiössäsi on ollut erityisen hyvää ja toimivaa sekä tietysti millaisia parannuksia toivot uuteen keittiöösi.
Remonttikohteen näkeminen ja mittaaminen auttavat suunnittelussa
Keittiösuunnittelijan vierailua omaan kotiin ei kannata arastella; hän ei tule arvostelemaan sinun nykyistä keittiötäsi. Kotona tapahtuvalla suunnittelukäynnillä on lopputuloksen kannalta erityisen tärkeä merkitys. Ammattilainen näkee nopeasti tilan suomat mahdollisuudet ja siihen mahdollisesti liittyvät rajoitteet.
Puustellissa keittiösuunnittelija ottaa mittavastuun.
Heti ensimmäisellä suunnittelukäynnillä keittiösuunnittelija ottaa remontoitavasta kohteesta mitat. Hän tarkistaa ovien, ikkunoiden ja mahdollisten kotelointien sijainnit. Varsinaisten kalustemittojen lisäksi hän kartoittaa myös monia teknisiä yksityiskohtia, kuten sähkö- ja vesipisteiden sijainnit, ilmanvaihtojärjestelmän sekä kantavat seinärakenteet. Mitä perusteellisemmin remontoitava tila mitataan ja käydään läpi, sitä paremmin keittiösuunnittelija osaa laatia uudesta keittiöstä ja tarvittavasta remonttityöstä toteuttamiskelpoisen suunnitelman. Puustellissa keittiösuunnittelija ottaa mittavastuun. Hän siis vastaa siitä, että uuden keittiön kaikki kalusteet, tasot, kodinkoneet ja oheistuotteet sopivat niille tarkoitetuille paikoille.
Remonttitöiden suunnittelu
Uuden keittiön suunnitteluun kuuluu olennaisena osana myös keskustelut tarvittavista remonttitöistä. Kannattaa etukäteen pohtia, oletko itse innokas ja taitava remontoija, vai haluaisitko mieluummin, että uusi keittiösi toteutetaan avaimet käteen -palveluna takuutyönä. Näin kaikkien asioiden hoito, aikataulutus ja toteutus on täysin Puustellin vastuulla. Kun on päätetty, missä laajuudessa remonttityöt tehdään, pystyy keittiösuunnittelija laskemaan tilattaville töille tarkan hinnan.
Henkilökohtainen palvelu on iso osa onnistunutta lopputulosta
Jokainen keittiöremontti on ainutkertainen, ja henkilökohtainen palvelu on iso osa onnistunutta lopputulosta. Ensimmäiseen suunnittelukäyntiin on hyvä varata riittävästi aikaa, yleensä jopa kahdesta kolmeen tuntiin. Kun aikaa on tarpeeksi, kaikki oleellinen on mahdollista kartoittaa ja näin myös aloittaa yhdessä keittiösuunnittelijan kanssa keittiösuunnitelman tekeminen toiveitasi kuunnellen. Näin saadaan parhaat edellytykset kokonaisvaltaisen keittiösuunnitelman tekemiseen.
Uusi keittiö on siinä mielessä poikkeuksellinen tuote, että asiakas saattaa hankkia sen vain kerran elämänsä aikana. Suunnittelukäynnillä asiakkaan kotona onkin aivan erityinen merkitys ja se takaa onnistuneen lopputuloksen. Suunnittelukäynti on sinulle aina maksuton.
Yhteisten keskusteluiden pohjalta keittiösuunnittelija laatii uudesta keittiöstä visuaaliset 3D-kuvat. Kuvista näkyy, miltä uusi keittiö tulee näyttämään, ja asiakas voi näin varmistua, että lopputulos on toiveiden mukainen.